Tips voor gezonde tussendoortjes

Bij gezond eten horen ook gezonde tussendoortjes.  Laat de chips, chocolade en frisdrank lekker in de kast staan, kies gewoon iets gezonds. Wat zijn lekkere en gezonde tussendoortjes?  Hier een aantal tips waarmee je het wel redt tot de volgende maaltijd.

Hartige gezonde tussendoortjes

  • Schaaltje rauwkost (worteltjes, cherry tomaatjes) evt. met dip of klein beetje olijfolie
  • Klein handje ongebrande en ongezouten noten
  • Avocado in plakjes met wat peper en zout en kerriepoeder
  • Handje zelfgemaakte popcorn
  • Hardgekookt ei
  • Groentensapje, bijvoorbeeld bietensap of zelfgemaakt met de slowjuicer

Zoete gezonde tussendoortjes

  • Vers fruit: een banaan,  wat druiven, een appel
  • Zelfgemaakte smoothie van fruit
  • Schaaltje magere yoghurt of kwark
  • Rijstwafel met een halve banaan of wat pindakaas
  • Gedroogd (super)fruit, bijvoorbeeld rozijntjes, dadels of mango. Of wat gojibessen en moerbeien
  • Zelfgemaakt waterijs van vers fruit (let op, geen suiker toevoegen)
  • Zelfgemaakt gezond havermoutkoekje

 

leonoor
info@slimmerafslanken.nl

Weet veel van eten, gek op sport en fan van een gezonde leefstijl. Wil mensen bewust maken dat lekker eten en gezond leven perfect te combineren zijn.

1Reactie
  • Tips om niet aan te komen tijdens je vakantie
    Geplaatst op 16:41h, 05 augustus Beantwoorden

    […] net als thuis 3 maaltijden per dag: ontbijt, lunch en avondeten. Beperk je tussendoortjes tot 1 of 2 per dag en spreek een maximum met jezelf af. Dus of een wijntje bij het eten of een […]

Geef een reactie