Tips om tijdens de vakantie op gewicht te blijven

In de vakantie wil je je natuurlijk geen zorgen maken over je gewicht. Je wil gewoon lekker genieten van het mooie weer, de rust en het lekkere eten. Maar hoe zorg je dat je je niet met extra kilo’s thuis komt?

Wie op vakantie gaat wil vooral ontspannen en genieten. Genieten van de omgeving, het gezelschap en het lekkere eten. Meestal is er tijdens de vakantie volop lekker eten en drinken. Denk aan de tapas in Spanje, zalige pasta’s en pizza en Italië of snacks en cocktails op het strand. Het liefst wil je daar zo onbezorgd mogelijk van genieten en je helemaal laten gaan. Zodra je thuis bent zal je wel weer calorieën gaan tellen en al het lekkers eraf trainen. Maar is dat niet zonde van alle moeite die het je de afgelopen maanden heeft gekost om die kilo’s kwijt te raken? Met de volgende tips kun je én genieten én blijf je op gewicht.

Tips om niet aan te komen tijdens je vakantie

Tip 1: Wees zuinig met alcohol

Wees zuinig met alcohol. Een glas rosé bevat al gauw 82 kcal en meestal blijft het niet bij 1 glas. Ook cocktails, zoals Mojito’s, Margarita’s en Piña Colada’s zijn echte caloriebommen, ze kunnen tot wel 800 kcal per glas bevatten! Spreek met jezelf af dat je alleen bij het eten een glaasje wijn drinkt en liefst niet elke dag.

Tip 2: Snoep verstandig

Zin om te snoepen? In veel vakantielanden is veel vers fruit verkrijgbaar. Denk aan perziken, pruimen, ananas en meloen. De kwaliteit is vaak veel beter dan het Nederlandse supermarkt fruit, dus elke aardbei die je eet is een snoepje op zich.

Tip 3: Eten in een restaurant

Ga je uit eten? Kies een stukje gegrild vis of vlees en vraag of de saus apart geserveerd kan worden. Laat het desert achterwege en neem liever cappuchino of vers fruit toe.

Tip 4: Blijf in beweging

Beweeg! Maak gebruik van het zwembad bij het hotel of op de camping en begin de dag lekker fris door elke dag een half uur baantjes te trekken. Met een half uurtje zwemmen verbrand je zo 140 kcal. Verken de omgeving te voet of ga een stuk fietsen. Met wandelen verbrandt je ongeveer 350 kcal per uur, met fietsen zelfs 560 kcal. Twee vliegen in één klap dus.

Tip 5: Geniet volop maar eet en drink met mate!

Geniet van het eten, maar houd het bij één portie. Veel mensen denken dat het ‘toch niet meer uitmaakt’ als ze eenmaal een bord friet voor hun neus hebben. En ben je in de vakantie toch een paar kilo aangekomen, geen ramp, pak na de vakantie de draad weer op en ga verder waar je gebleven was.

Wat is jouw beste tip om op gewicht te blijven? Deel hem in de comments!

leonoor
info@slimmerafslanken.nl

Weet veel van eten, gek op sport en fan van een gezonde leefstijl. Wil mensen bewust maken dat lekker eten en gezond leven perfect te combineren zijn.

Geen reactie's

Geef een reactie