Afvaltips Ontbijt

Ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag

Het onbijt, volgens ons de belangrijkste maaltijd van de dag. Je lijf heeft energie nodig om de dag op te starten na een nacht slaap.  Veel mensen slaan het ontbijt over. Omdat ze geen tijd hebben, geen trek of omdat ze denken daarmee af te kunnen vallen. Niet slim. Ons advies is: ontbijt elke dag! Ook als je aan het afvallen bent. De beste tips voor het ontbijt zetten we hier op een rij.

 

Zelf een goede tip? Deel hem met ons! Inspiratie nodig? Bekijk ook mijn ontbijt-recepten.

Afvaltips_ontbijt

Ontbijt afvaltips

  • Ontbijtgranen kiezen lastig? Liever havermout of brinta dan cruesli (daar zit veel suiker in ) of cornflakes (weinig vezels). Liefst met magere of halfvolle melk of yoghurt (niet de volle variant). Of kies voor plantaardige melk zoals amandelmelk, sojamelk en neem dan de variant zonder toegevoegde suikers. Varieer!
  • Drink direct na het opstaan een glas water met citroensap. Dat helpt je spijsvertering alvast op gang.
  • Zorg dat je kinderen ontbijten voor ze naar school gaan. Goed voor het geheugen en de concentratie
  • Eiwitten blijven langer in je maag, waardoor je ook langer een vol gevoel houdt. Een gekookt ei bij het ontbijt is dus helemaal geen gek idee.
  • Moeite met ontbijten? Een smoothie, wat yoghurt met fruit en muesli is ook prima en misschien makkelijker dan brood
  • Minder suiker eten? Doe fruit op brood in plaats van hagelslag of jam. Gewoon wat plakjes banaan, aardbei of mango. Of kies voor hartig beleg zoals een gekookt eitje.