Afvaltips Snacks

Snacks en afvallen

Ik adviseer altijd drie maaltijden per dag te nemen: ontbijt, lunch en avondeten. Tussen de maaltijd kun je gerust een gezonde snack eten. Stilt trek, voedt en geeft je energie tot de volgende maaltijd.  Ben je aan het afvallen, dan moeten de snacks natuurlijk wel verantwoord zijn. Onze beste snack-tips zetten we hier op een rij.

 

Zelf een goede tip? Deel hem met ons! Inspiratie nodig? Bekijk ook mijn recepten voor lekkere en gezonde tussendoortjes.

snacks_tips

Snacks afvaltips

  • Een reep chocolade eet je in 5 minuten op en fiets je er in 52 minuten weer af.
  • Een kop warme chocolademelk is er weer af na een half uur touwtje springen. Neem liever een kop warme thee.
  • Beperk frisdrankgebruik. Maar liefst 95 kcal per glas en veel suiker. Neem liever water of kruidenthee.
  • Een stuk vlaai bevat ongeveer de helft van het aantal calorieën van een appelflap of stuk monchou taart. Wat kies jij op een verjaardag?
  • In een kiwi of sinaasappel zit veel meer vitamine C dan in abrikozen of druiven. Welk stuk fruit kies jij?
  • Drink dagelijks zo’n 1,5 liter water.  Een schijfje citroen, een stukje gember of een takje munt geeft water een smaakje, varieer ermee!
  • Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Koop een springtouw en spring dagelijks een kwartiertje.
  • Haal zo min mogelijk koek en snoep in huis, kom je ook niet in de verleiding. Koop voor eventueel bezoek iets dat je zelf niet lust.
  • Borrelen? Kies voor slanke borrelhapjes: cherrytomaatjes, blokjes 20+ kaas, gevulde eieren. Liever geen bitterballen of leverworst.
  • Diepvries fruit kan een prima alternatief zijn voor vers fruit. Zo heb je altijd een voorraadje fruit in huis.
  • Vette hap? In een bamibal zit 2x zoveel vet als een Vietnamese loempia.
  • Gedroogd fruit is een goed alternatief voor snoep. Gedroogd fruit is wel zoet, maar het zijn de vruchtensuikers die het zoet maken, niet de geraffineerde suikers.